2014. június 11.

VKF! 64. forduló: PIZZA, ahogy én szeretem!


Mozarellás-paradicsomos pizza, ahogy én szeretem, amikor gasztronómiai élvezeteim étkei nem hajlanak vegánba, s szert teszek némi finom, különleges mozarella sajtra, valamint a kertben finom, zamatos paradicsomok érnek a töveken.

Pizzatésztát készítek: 5 dkg élesztőt felfuttatok kevés cukorral, 1dl tejben. 500g liszthez  csipet sót, csipet szárított pizzafűszert adok, kézzel, vagy géppel (attól függ mennyire sietek) jól kidagasztom a felfutott élesztős tejjel és annyi meleg vízzel, amennyiből rugalmas, nem száraz, de nem is kézhez ragadós tésztát gyúrhatunk. 1-1,5 óráig meleg helyen konyharuhával lefedve kelesztem. Ezt a mennyiséget 3 felé osztom és olajos kézzel a szintén olívával megkent pizzasütő lemezre nyújtom.  Megkenem leheletnyi fokhagymás-fűszeres(oregánós-bazsalikomos-zsályás-kakukkfüves-rozmaringos) tejföllel, erre karikázom a paradicsomot, rátépkedem a mozarella sajtot, néhány szem fekete olivabogyót is dobok rá. Sütőben szép pirosra sütöm. Tálaláskor a friss fűszerek sem hiányozhatnak a tetejéről.



NEKED IS VAN EGY KLASSZ PIZZA RECEPTED?
JÁTSSZ VELEM!
  • recepjeiteket, fotókat, bejegyzéseiteket legkésőbb június15-ig tegyétek közzé a blogotokban és ÍRJÁTOK IS MEG a nianemez@gmail.com CÍMRE.
  • Bárki csatlakozhat, nem csak gasztro-blogok / lásd én :)
  • Ha nincs blogotok az sem baj, akkor az alkotásaitokat a fenti e-mailre küldjétek!

                                                              

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése