2014. június 28.

Finomhangolás - Desszertdélután

Hogy mik kerültek Zöld múzsa asztalára ezen a csodás délutánon? Csupa természetes, reform, vegán, nyers sütik, édességek, turmixok, fagyik a gyerekek legnagyobb örömére, házi szörpök, frissítő gyümölcsitalok. Köztük az én bonbonkáim szerepeltek, húh de izgultam, vajon másnak is ízlik-e annyira, mint nekem! Bár én úgy vagyok majd mindennemű édességgel, mint Gombóc Artúr a csokival. Tudjátok... Nos jelentem igen, a népszerűségük minden várakozásomat felülmúlta. Adós vagyok azonban még a receptekkel! A sütikészítés bizony éjszakába nyúló dolog lett, mivel egy alkotó délutánról nagyon-nagyon későn értem haza. Fotózni a nagy kapkodásban nem sikerült, de szerencsére a barátosnék szorgosan kattintgattak :)
A sütikhez a dióféléket előzetesen pár órára beáztattam, majd megszárítottam, így daráltam le őket. Minden "tészta" adagból 20 db 3-4 cm-es bonbon golyó (kókuszos szívecske esetén 24 db) lett. Mini muffin papírba tettem őket.
Jöjjenek szépen sorban:

Áfonyás-pisztáciás golyók

1 csésze dió
1 csésze finom szemű zabpehely
1/2 alma 
5 szem beáztatott datolya
1 csomag/ 10 dkg aszalt áfonya késsel apróra vágva
20 dkg héjas pisztácia kibontva, késsel apróra vágva

A diót finomra daráltam, aprító gépbe tettem a datolyát és az almát, összemixeltem, majd ezeket mind összekevertem a zabpehellyel. Az aszalt áfonya és a pisztácia felét belekevertem. Ha túl híg a massza (az alma lédússágától függ ez ugyanis) zabpehellyel és darált dióval lehet keményíteni. A masszából 20 db  3-4 cm-es golyócska lesz. Vizes kézzel formázzuk meg őket, végül beleforgatjuk a maradék finomra vágott áfonyába és pisztáciába, melyeket egy mélyebb tányérban előzetesen összekeverünk. Hűtőbe tesszük.            

fotó: Panka



Zserbó bonbon

25 dkg darált dió
10 dkg aszalt sárgabarack késsel finomra, apróra vágva
3 ek. beáztatott összeturmixolt aszalt sárgabarack olyan lekvárszerű kell, hogy legyen
késhegynyi fahéj
1 evőkanál agávé szirup
1 csésze kakaóvaj, vagy finomítatlan kókuszolaj- 4-5 evőkanál kakópor, agávé szirup ízlés szerint (jobb híján 2 tábla étcsoki, de akkor már nem nyers)

Minden hozzávalót villával összekeverünk egy tálban, golyókat formálunk belőle. Vízfürdőn felmelegítjük a kakaóvajat/kókuszzsírt, belekeverjük a kakaóport és az édesítőszert. Az étcsokit szintén vízfürdőn lehet megolvasztani. A golyókat egyesével bevonjuk a masszával, mehet a hűtőbe pár órára.

Kókuszos szívecske


20 dkg kókuszreszeléket aprítógépben nagyon finomra, szinte porrá darálunk. Belekeverünk 3 evőkanál mézet és 3 evőkanál kókuszzsírt. Kanállal alaposan összedolgozzuk. 



Szilikon formába nyomkodjuk, és hűtőben pihentetjük pár óráig. Utána könnyedén és egyben kivehetők a formákból. A zserbónál megmaradt csokival díszítettem a tetejét.


Mogyorós csók

20 dkg finomra darált mogyoró
5 dkg durvábbra darált mogyoró
3/4 csésze finomra darált zabpehely 
6 db beáztatott datolya
késhegynyi fahéj
2 evőkanál méz
pár csepp mandarinolaj /elhagyható

A hozzávalókat gyúrjuk össze, vizes kézzel formázzunk golyókat. A durvára darált mogyoróhoz tegyünk kevés zabpehelyet, a golyókat forgassuk bele! Alsó fotón balra található.

Mákos-szilvás korong

1 csésze finomra darált mák
5 db beáztatott datolya
3 evőkanál kókuszliszt, vagy finomra darált zabpehely
késhegynyi fahéj 
15 dkg beáztatott aszalt szilva, aprítógépben darabos lekvárszerűre krémesítve

A mákhoz hozzáadjuk az aprítóban mixelt datolyát, lisztet és fahéjat, valamint annyi aszalt szilva"lekvárt", amennyiből jól formázható, nem ragacsos masszát tudunk gyúrni. Kézzel 3-4 cm átmérőjű korongokat formálunk, közepüket benyomkodjuk és a mélyedésbe a maradék szilva"lekvárt" elterítjük kanállal, olyan rusztikusan. Fotón hátul.


fotó: Zöld Múzsa

Még elárulom, hogy Finomhangolás after partyn is voltunk másnap délután.....mi kis szerencsések :) Néhány finomság még a virtuális térbe került Colette és Panka jóvoltából. Mindenképpen próbáljátok ki a receptjeiket, mert isteniek!

2 megjegyzés:

  1. Szia! Szuper recept, koszi szepen! megkérdezhetem, h milyen konyhai roborgépet használsz? Épp vásárolni szeretnék egyet. Köszonom, Judit

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judit! Nekem egy Bosch MMR0801 típusú konyhai aprítóm van, már jó pár éves, néha a késeit élezni kell. Ezzel nagyon jól darálhatóak a diófélék, magok, zöldségek, pürésíti a gyümölcsöt, aprítja a sajtot. Még a teljesítménye sem túl nagy. Olyan 400W. Van még egy turmixom, amihez volt egy aprító is. Ez egy 1000W-os Ariete Maxi Chopper&Blender. Ez viszi az apró magokat (mák, szezámmag, lenmag, stb) és pürésít is. Én ezekkel dolgozom. Szerintem attól függ mi mindent szeretnél aprítani, aszerint vásárolj, már nagyon jók kaphatók, amik "mindent" őrölnek.

    VálaszTörlés