2014. május 16.

VKF! 64. forduló - Terítéken a PIZZA

Amikor Zöld Múzsa oldalán rábukkantam a VKF! 63.epizódjának játék kiírására még fogalmam sem volt mibe keveredek.  Kézműves és Bio(kis)kertész lévén szinte könyörgött értem az ügy, így be is küldtem a kedvenc salátareceptemet. Pár héttel ezután pedig már arra eszméltem, hogy megkaptam a stafétát, akarom mondani a dobott labdát Colette-től, így az a megtiszteltetés ért, hogy én lehetek a 64. VKF! háziasszonya. Annak a virtuális kulináris játéknak, melyet 2007-ben Mautner Zsófi a Chili&Vanilia megálmodója indított útnak, és egyik alapvetése az "ötletelés, a kreativitás, a kulináris sokszínűség , a főzés, evés és ezek megosztásának öröme."
Hogy ezúton is jelét adjam a talján kulinária iránt érzett örök és múlhatatlan szerelmemnek, és csökkentsem Colette barátném hiányérzetét, meglepő módon a pizzát választottam témának, ami az olasz konyha legnépszerűbb, legismertebb és döbbenetesen egyszerű fogása. Játszadozzunk vele egy kicsit! Az olasz bevándorlók által különböző országokba eljuttatott pizzaétkek úgyis annyi változáson mentek keresztül, hogy ezt a kis mókát biztosan megbocsájtják nekünk! Tudom, tudom! Az itáliai konyhaművészet nem merül ki a pizzakészítésben, viszont kétségtelenül a sajátja. Na valljuk be: szeretjük! Bizonyítsuk be, hogy  a téma többet érdemel, annál a motoros fiú által házhoz szállított, nem túl esztétikusan kemény papírkartonba rejtett, izgalmas film alatt, térd és mellkas közé szorított tányérról lakmározható tésztafélénél, ami futótűzként terjedt el a köztudatban.

forrás: Deal

Amilyen egyszerű, legalább annyira izgalmas dologgá válhat, legyen az:
klasszikus vagy innovatív, letisztult-merész, sütőben sült-kemencés, vastag-vékony tésztás, predán-vegán, nyers-sült, sós-édes, húsos-zöldséges-gyümölcsös, ropogós-puha, alul- vagy felül sajtos, apró- egészen óriási, friss-másnapos :) de semmiképpen nem unalmas!
Egyébként tudjátok, hogy a pizza eredete egészen az ókori Dél-Itáliáig nyúlik vissza? Ezek az olíva olajjal, mézzel, fűszerekkel ízesített, lapos köveken sütött tésztaszeletkék azonban nem is hasonlítottak a mai pizzákhoz (például ekkor még a paradicsomot nem is ismerték Európában) és hírük még az egyiptomi fáraókhoz is eljutott! Néha az én pizzáim sem hasonlítanak hozzájuk, de cseppet sem bánom, majd erről kicsit később még mesélek :)
Most mondhatnátok, hogy a suszter maradjon a kaptafánál - én meg a gyapjú gyömöszölésénél, meg a zöldségnövénytermesztésnél, de nagyon-nagyon örülnék, ha minél több izgalmas ötlet érkezne hozzám! 
  • A témával kapcsolatos recepteket, fotókat, bejegyzéseiteket legkésőbb június15-ig tegyétek közzé a blogotokban és ÍRJÁTOK IS MEG a nianemez@gmail.com CÍMRE.
  • Bárki csatlakozhat, nem csak gasztro-blogok / lásd én :)
  • Ha nincs blogotok akkor az alkotásaitokat a fenti e-mailre küldjétek!
  • Egyéb virtuális játszótereken megosztani ér! Ehhez használjátok fel a képet is! (FB, g+...) 
Mindenkinek köszönöm a támogatást, várom az ötletes recepteket! Nagyon-nagyon izgulok! :)

MINDENKÉPPEN KÜLDJÉTEK EL AZ E-MAIL CÍMEMRE A RECEPTEKET, FOTÓKAT, NEHOGY VALAKI KIMARADJON MAJD AZ ÖSSZEFOGLALÓRÓL!!
KÖSZÖNÖM!

10 megjegyzés:

  1. szuper téma Nia!
    mintha motoszkálna valam a fejemben ;)

    VálaszTörlés
  2. Hm... jó téma... már egy hete azon merengek éjszakánként, hogy jól esne egy jó pizza... pont kapóra jött ez a játék :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A pizza mindig jó :)))) Kellemest a hasznossal :)

      Törlés
  3. A kedvencem választottad. Mindenképpen jövök :-)

    VálaszTörlés
  4. Szuper - én már tudom iiiiiiiiiiiiiiiiis, hogy mi lesz - mert holnap lesz! Nagyon jó ötlet - köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Woaaa! Spárgás, paradicsomos! Óh de mennyire!

      Törlés
  5. Tyűűű... most látom csak! Én is jövök! Imádjuk a pizzát! :)

    VálaszTörlés