2014. február 10.

Kezdődhet a palántanevelés!

Bár kissé el vagyok kényeztetve palántanevelés terén, köszönhetően szüleim üvegházának, azért idén is nevelek a világos ablakpárkányokon néhányat, melyet majd a konyhakertbe ültetek ki. A paradicsom, paprika palántákat édesanyám neveli, miután beszereztem a magokat. Gyönyörű fejlett példányokat kapok, de zellert, karalábét, cukkinit, padlizsánt például magam nevelek. A palántanevelő edényeknek olyan széles a tárháza, hogy felsorolni is nehéz. Vannak készen kapható műanyag, papír konténerek, gyűjthetünk tejfölös, kefires, joghurtos tejes, üdítő italos dobozokat. Én ültetéskor az újrahasznosítás szempontjait igyekszem figyelembe venni. Vagy egyenesen régi használaton kívüli cserepekbe ültetek, bár az kevésbé helytakarékos.



vagy ahogy az Életszépítők csinálják:


Imádom :)

A karalábét őszi fogyasztásra és téli tárolásra magról ültetem, de korai fogyasztásra palántákat nevelek.
Idén hidegtűrő salátaféléket is ültettem, ezúttal egy hosszúkás ládába.

A zsázsa napokon belül fogyasztásra érett, egy részét majd kiültetem a magas ágyásba :)
 Vajas rozskenyér pirítóson szeretem a leginkább, igazi téli vitaminbomba!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése